W celu świadczenia Państwu jak najlepszych usług, wykorzystujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w urządzeniu końcowym użytkownika. Zawsze mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Waszych przeglądarkach lub konfiguracjach usługi.
Rozumiem Więcej
ICAN Institute ICAN Institute
Firmy dla klimatu. Czas na plan B? Firmy dla klimatu. Czas na plan B?

Przeciwdziałanie zmianom klimatu to gra zespołowa, w której biorą udział rządy, organizacje, firmy i klienci. W trakcie szczytu klimatycznego COP26 w Glasgow uwypuklono poważny problem. Okazało się, że zobowiązania podjęte przez rząd nie wystarczą, by uniknąć skutków globalnego ocieplenia. Potrzebujemy konkretnych działań – tu i teraz.

Z tego powodu firmy mają coraz wyżej postawioną poprzeczkę i muszą odnaleźć swoje ścieżki zrównoważonego rozwoju w obliczu kryzysu klimatycznego, energetycznego i środowiskowego. Z badań Deloitte wynika, że już 81% konsumentów obawia się skutków klimatu, a coraz większa ich liczba jest skłonna płacić więcej za produkty i usługi, które nie mają negatywnego wpływu na otoczenie. Jak biznes może mądrze wykorzystać siłę swojego wpływu?

Odpowiedz na to pytanie uzyskasz podczas webinarium Firmy dla klimatu. Czas na plan B? Zaproszeni eksperci z Kompanii Piwowarskiej oraz Interseroh przedstawią przegląd dobrych praktyk i ciekawych inicjatyw realizowanych w polskich firmach.

Dołącz do nas i dowiedz się:

  • Jak firmy walczą z degradacją środowiska i jak rozliczają siebie z tych działań?
  • Jaka jest rola państwa w zmianach na rzecz przeciwdziałania zmianom klimatycznym i dewastacji środowiska?
  • Dlaczego wzmożone wysiłki firm nie przekładają się na spektakularne efekty pro środowiskowe? Co szwankuje?
  • Jakie są motywacje firm wkraczających na ścieżkę zrównoważonego rozwoju?
  • Jak firmy minimalizują ilość odpadów i wdrażają zasady gospodarki obiegu zamkniętego?

Wypełnij formularz zgłoszeniowy, a później w wyznaczonym terminie dołącz do grona uczestników, logując się za pomocą przesłanych przez nas danych.

Agenda:

12.00 - 12.10
Powitanie gości
Joanna Koprowska, redaktor ICAN Management Review Polska
12.10 - 13.25
Prelekcje partnerów webinarium:
  • Irena Pichola - Członkini Zarządu Forum Odpowiedzialnego Biznesu, szef zespołu Deloitte ds. zrównoważonego rozwoju w Polsce i Europie Środkowej
  • Agata Szczotka-Sarna - Dyrektorka ds. Zrównoważonego Rozwoju, Interseroh
  • Leszek Kąsek - Starszy Ekonomista, Zrównoważony Rozwój, ING Bank Śląski S.A.
  • Grzegorz Adamski - Kierownik ds. public affairs i zrównoważonego rozwoju, Kompania Piwowarska S.A
  • Przemysław Przybylski - Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej / Rzecznik Prasowy, Credit Agricole Bank Polska S.A.
13.25 - 14:05
Debata ekspercka
14:05 - 14:10
Zakończenie

Poznaj naszych ekspertów:

Agata Szczotka-Sarna
Agata Szczotka-Sarna
Dyrektorka ds. Zrównoważonego Rozwoju, Dział CSR i Edukacji Ekologicznej, Interseroh

Dyrektorka ds. Zrównoważonego Rozwoju w Interseroh. Pomysłodawczyni projektów edukacji ekologicznej (m.in.: BiuroZeroWaste – rozwiązania bez marnowania w środowisku pracy oraz EkoPaka.org na temat zamykania obiegu surowców), autorka poradników konsumenckich i eksperckich publikacji, np.: „Odpowiedzialnie o opakowaniach”. Lokalna liderka projektu Made for Recycling badającego recyklingowalność opakowań w oparciu o metodologię instytutów bifa i Fraunhofer IVV. Współtwórczyni badań i raportów na temat Celów Zrównoważonego Rozwoju, w tym badania GO!Z 2021. Promotorka zrównoważonego rozwoju, w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu i edukacji ekologicznej prowadziła projekty m.in. dla takich firm jak Dell Technologies, Flextronics, Mlekovita, PKN Orlen, Stock

Grzegorz Adamski
Grzegorz Adamski
Kierownik ds. public affairs i zrównoważonego rozwoju, Kompania Piwowarska S.A

W ramach swojej pracy G. Adamski zajmuje się m.in. kwestiami legislacyjnymi dotyczącymi systemów kaucyjnych, działaniami edukacyjnymi zmierzającymi do wykorzystywania prawidłowo i na większą skalę opakowań wielokrotnego użytku, działaniami firmy zmierzającymi do przeciwdziałania nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu oraz raportowaniem w zakresie zrównoważonego rozwoju. Grzegorz Adamski jest także wiceprezesem Zarządu Związku Pracodawców Przemysłu Opakowań i Produktów w Opakowaniach EKO-PAK oraz reprezentuje Kompanię Piwowarską w zespołach roboczych Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie.

Irena Pichola
Irena Pichola
Członkini Zarządu Forum Odpowiedzialnego Biznesu, szef zespołu Deloitte ds. zrównoważonego rozwoju w Polsce i Europie Środkowej (Sustainability Consulting, Deloitte Central Europe).

Irena Pichola w propagowanie zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnego biznesu jest zaangażowana od 15 lat. Przez ostatnie 8 lat zajmowała stanowisko Lidera zespołu ds. zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnego biznesu w PwC. Jest doradcą Rządu RP w zakresie zrównoważonego rozwoju, zasiada również w licznych radach, m.in. w Zespole ds. Społecznej Odpowiedzialności Biznesu przy Ministrze Gospodarki. W Polsce była inicjatorem wielu projektów wpływających na budowanie rozumienia zrównoważonego rozwoju i CSR. Od lat bierze udział w konferencjach i spotkaniach międzynarodowych organizacji Global Reporting Initiative (GRI), World Business Council of Sustainable Development (WBCSD) czy CSR Europe, skąd czerpie inspirację do pracy z klientami i edukacji rynku.

Przemysław Przybylski
Przemysław Przybylski
Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej / Rzecznik Prasowy, Credit Agricole Bank Polska S.A

Wcześniej był rzecznikiem i kierownikiem Działu Public Relations Lotniska Chopina w Warszawie, a także rzecznikiem Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i Lasów Państwowych. Przez ponad 10 lat był dziennikarzem, m.in. w RMF FM, Telewizji Polskiej i Ekspresie Wieczornym. W latach 2001-05 był członkiem Zarządu Głównego Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich. W latach 2014-15 dwukrotnie wybierany był do trójki najlepszych rzeczników prasowych w branżowym konkursie Protony.

Leszek Kąsek
Leszek Kąsek
Starszy ekonomista w zespole badań ekonomicznych w ING Banku Śląskim w Warszawie.

Odpowiedzialny za zrównoważony rozwój, transformację energetyczną i zielone finanse w Polsce. Dołączył do ING w sierpniu 2019 roku, wcześniej pracował w Ministerstwie Finansów, Banku Światowym i Deloitte. Leszek posiada tytuł doktora nauk ekonomicznych Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz tytuł magistra tej samej uczelni.

Prowadząca:

Joanna Koprowska
Joanna Koprowska
Dziennikarka, redaktorka, copywriterka, doradczyni ds. storytellingu biznesowego i komunikacji.

Od ponad pięciu lat związana z ICAN Institute, twórcą polskiej edycji „Harvard Business Review”, „MIT Sloan Management Review” oraz „ICAN Management Review”. Pisze o zarządzaniu, przywództwie i cyfrowej transformacji. Nagrywa podcast „Sekrety Mistrzów”, w którym rozmawia z praktykami biznesu oraz różnymi ekspertami o tym, jak żyć pełnią życia. W chwilach wolnych od nagrywania i pisania prowadzi konferencje, webinaria i debaty. Jest laureatką nagrody głównej w konkursie „Pióro odpowiedzialności” za tekst „Czas próby dla kobiet”, w którym sygnalizowała wpływ pandemii na sytuację zawodową kobiet.




DATA: 9 grudnia 2021 r., (czwartek), godz. 12.00
CZAS TRWANIA: ok. 120 minut
Wydarzenie online (na żywo + dostęp do nagrania)

Zgłoś udział

Pola oznaczone * są wymagane

Webinarium - 9 grudnia 2021 r., godz. 12.00

Chcę skorzystać z usługi bez wyrażania zgód, dlatego płacę: 49 zł netto (60,27 zł brutto)





Przeciwdziałanie zmianom klimatu to gra zespołowa, w której biorą udział rządy, organizacje, firmy i klienci. W trakcie szczytu klimatycznego COP26 w Glasgow uwypuklono poważny problem. Okazało się, że zobowiązania podjęte przez rząd nie wystarczą, by uniknąć skutków globalnego ocieplenia. Potrzebujemy konkretnych działań – tu i teraz.

Z tego powodu firmy mają coraz wyżej postawioną poprzeczkę i muszą odnaleźć swoje ścieżki zrównoważonego rozwoju w obliczu kryzysu klimatycznego, energetycznego i środowiskowego. Z badań Deloitte wynika, że już 81% konsumentów obawia się skutków klimatu, a coraz większa ich liczba jest skłonna płacić więcej za produkty i usługi, które nie mają negatywnego wpływu na otoczenie. Jak biznes może mądrze wykorzystać siłę swojego wpływu?

Odpowiedz na to pytanie uzyskasz podczas webinarium Firmy dla klimatu. Czas na plan B? Zaproszeni eksperci z Kompanii Piwowarskiej oraz Interseroh przedstawią przegląd dobrych praktyk i ciekawych inicjatyw realizowanych w polskich firmach.

Dołącz do nas i dowiedz się:

  • Jak firmy walczą z degradacją środowiska i jak rozliczają siebie z tych działań?
  • Jaka jest rola państwa w zmianach na rzecz przeciwdziałania zmianom klimatycznym i dewastacji środowiska?
  • Dlaczego wzmożone wysiłki firm nie przekładają się na spektakularne efekty pro środowiskowe? Co szwankuje?
  • Jakie są motywacje firm wkraczających na ścieżkę zrównoważonego rozwoju?
  • Jak firmy minimalizują ilość odpadów i wdrażają zasady gospodarki obiegu zamkniętego?

Wypełnij formularz zgłoszeniowy, a później w wyznaczonym terminie dołącz do grona uczestników, logując się za pomocą przesłanych przez nas danych.

Agenda:

12.00 - 12.10
Powitanie gości
Joanna Koprowska, redaktor ICAN Management Review Polska
12.10 - 13.25
Prelekcje partnerów webinarium:
  • Irena Pichola - Członkini Zarządu Forum Odpowiedzialnego Biznesu, szef zespołu Deloitte ds. zrównoważonego rozwoju w Polsce i Europie Środkowej
  • Agata Szczotka-Sarna - Dyrektorka ds. Zrównoważonego Rozwoju, Interseroh
  • Leszek Kąsek - Starszy Ekonomista, Zrównoważony Rozwój, ING Bank Śląski S.A.
  • Grzegorz Adamski - Kierownik ds. public affairs i zrównoważonego rozwoju, Kompania Piwowarska S.A
  • Przemysław Przybylski - Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej / Rzecznik Prasowy, Credit Agricole Bank Polska S.A.
13.25 - 14:05
Debata ekspercka
14:05 - 14:10
Zakończenie

Poznaj naszych ekspertów:

Agata Szczotka-Sarna
Agata Szczotka-Sarna
Dyrektorka ds. Zrównoważonego Rozwoju, Dział CSR i Edukacji Ekologicznej, Interseroh

Dyrektorka ds. Zrównoważonego Rozwoju w Interseroh. Pomysłodawczyni projektów edukacji ekologicznej (m.in.: BiuroZeroWaste – rozwiązania bez marnowania w środowisku pracy oraz EkoPaka.org na temat zamykania obiegu surowców), autorka poradników konsumenckich i eksperckich publikacji, np.: „Odpowiedzialnie o opakowaniach”. Lokalna liderka projektu Made for Recycling badającego recyklingowalność opakowań w oparciu o metodologię instytutów bifa i Fraunhofer IVV. Współtwórczyni badań i raportów na temat Celów Zrównoważonego Rozwoju, w tym badania GO!Z 2021. Promotorka zrównoważonego rozwoju, w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu i edukacji ekologicznej prowadziła projekty m.in. dla takich firm jak Dell Technologies, Flextronics, Mlekovita, PKN Orlen, Stock

Grzegorz Adamski
Grzegorz Adamski
Kierownik ds. public affairs i zrównoważonego rozwoju, Kompania Piwowarska S.A

W ramach swojej pracy G. Adamski zajmuje się m.in. kwestiami legislacyjnymi dotyczącymi systemów kaucyjnych, działaniami edukacyjnymi zmierzającymi do wykorzystywania prawidłowo i na większą skalę opakowań wielokrotnego użytku, działaniami firmy zmierzającymi do przeciwdziałania nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu oraz raportowaniem w zakresie zrównoważonego rozwoju. Grzegorz Adamski jest także wiceprezesem Zarządu Związku Pracodawców Przemysłu Opakowań i Produktów w Opakowaniach EKO-PAK oraz reprezentuje Kompanię Piwowarską w zespołach roboczych Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie.

Irena Pichola
Irena Pichola
Członkini Zarządu Forum Odpowiedzialnego Biznesu, szef zespołu Deloitte ds. zrównoważonego rozwoju w Polsce i Europie Środkowej (Sustainability Consulting, Deloitte Central Europe).

Irena Pichola w propagowanie zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnego biznesu jest zaangażowana od 15 lat. Przez ostatnie 8 lat zajmowała stanowisko Lidera zespołu ds. zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnego biznesu w PwC. Jest doradcą Rządu RP w zakresie zrównoważonego rozwoju, zasiada również w licznych radach, m.in. w Zespole ds. Społecznej Odpowiedzialności Biznesu przy Ministrze Gospodarki. W Polsce była inicjatorem wielu projektów wpływających na budowanie rozumienia zrównoważonego rozwoju i CSR. Od lat bierze udział w konferencjach i spotkaniach międzynarodowych organizacji Global Reporting Initiative (GRI), World Business Council of Sustainable Development (WBCSD) czy CSR Europe, skąd czerpie inspirację do pracy z klientami i edukacji rynku.

Przemysław Przybylski
Przemysław Przybylski
Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej / Rzecznik Prasowy, Credit Agricole Bank Polska S.A

Wcześniej był rzecznikiem i kierownikiem Działu Public Relations Lotniska Chopina w Warszawie, a także rzecznikiem Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i Lasów Państwowych. Przez ponad 10 lat był dziennikarzem, m.in. w RMF FM, Telewizji Polskiej i Ekspresie Wieczornym. W latach 2001-05 był członkiem Zarządu Głównego Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich. W latach 2014-15 dwukrotnie wybierany był do trójki najlepszych rzeczników prasowych w branżowym konkursie Protony.

Leszek Kąsek
Leszek Kąsek
Starszy ekonomista w zespole badań ekonomicznych w ING Banku Śląskim w Warszawie.

Odpowiedzialny za zrównoważony rozwój, transformację energetyczną i zielone finanse w Polsce. Dołączył do ING w sierpniu 2019 roku, wcześniej pracował w Ministerstwie Finansów, Banku Światowym i Deloitte. Leszek posiada tytuł doktora nauk ekonomicznych Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz tytuł magistra tej samej uczelni.

Prowadząca:

Joanna Koprowska
Joanna Koprowska
Dziennikarka, redaktorka, copywriterka, doradczyni ds. storytellingu biznesowego i komunikacji.

Od ponad pięciu lat związana z ICAN Institute, twórcą polskiej edycji „Harvard Business Review”, „MIT Sloan Management Review” oraz „ICAN Management Review”. Pisze o zarządzaniu, przywództwie i cyfrowej transformacji. Nagrywa podcast „Sekrety Mistrzów”, w którym rozmawia z praktykami biznesu oraz różnymi ekspertami o tym, jak żyć pełnią życia. W chwilach wolnych od nagrywania i pisania prowadzi konferencje, webinaria i debaty. Jest laureatką nagrody głównej w konkursie „Pióro odpowiedzialności” za tekst „Czas próby dla kobiet”, w którym sygnalizowała wpływ pandemii na sytuację zawodową kobiet.